Z życia skutecznego handlowca…
W naszych szkoleniach uczestniczyło wielu handlowców, z różnych branż, z różnych rejonów Polski. I tak, to prawda – ludzie są różni, każda branża jest „specyficzna” i każdy region jest inny. A czy istnieje coś, co ma wspólny mianownik, bez względu na typ osobowości, rodzaj sprzedawanego produktu bądź usługi, co powoduje, że handlowiec jest skuteczny? TAK.
Z naszych obserwacji wynika, że skuteczny handlowiec (tzn. osiągający dobre wyniki sprzedażowe oraz zadowolony ze swojej pracy) spełnia 2 ZASADY:
- Wierzy w produkt, usługę, które sprzedaje
Uważa, że jest to produkt dobrej jakości, sprzedawany w adekwatnej cenie rynkowej. Uważa że produkt zaspokaja potrzeby klienta.
Żeby sprawdzić, jak postrzegasz to, co sprzedajesz, odpowiedz sobie na pytanie: „Czy gdybyś potrzebował produktu lub usługi, które sprzedajesz, to czy wybrałbyś produkty swojej firmy, czy konkurencji?”
- Wierzy w siebie jako handlowca
Uważa, że ma wysoki poziom kompetencji sprzedażowych, że jest skuteczny. Wie, że umie budować relacje z klientami, budzi zaufanie, jest słowny i elastycznie podchodzi do potrzeb i oczekiwań klienta.
A co myślisz o sobie, jako handlowcu, kryje się w odpowiedzi na pytanie: „Czy gdybyś miał kupić produkt lub usługę, które sprzedajesz, czy kupiłbyś od siebie?”
Jeśli na obydwa z pytań odpowiedziałeś TAK – to już wiesz, z czego wynika Twoja skuteczność.
Jeśli natomiast przy którymś pytaniu pojawiła się odpowiedź NIE, to właśnie tam znajduje się Twój obszar do rozwoju.
Określ go odpowiadając na pytania:
– „czego brakuje mi, by moja odpowiedź brzmiała: „tak”?”
– „czy mam na to wpływ? jeśli tak, to jaki?”
– „co w tym obszarze mogę zmienić?”
– „czy chcę to zmienić?”
– „jak mogę to zmienić?”
– „po czym poznam, ze zmiana nastąpiła?”
I ruszaj do działania.
Powodzenia!