Z życia skutecznego handlowca…

W naszych szkoleniach uczestniczyło wielu handlowców, z różnych branż, z różnych rejonów Polski. I tak, to prawda – ludzie są różni, każda branża jest „specyficzna” i każdy region jest inny. A czy istnieje coś, co ma wspólny mianownik, bez względu na typ osobowości, rodzaj sprzedawanego produktu bądź usługi, co powoduje, że handlowiec jest skuteczny? TAK.

Z naszych obserwacji wynika, że skuteczny handlowiec (tzn. osiągający dobre wyniki sprzedażowe oraz zadowolony ze swojej pracy) spełnia 2 ZASADY:

  1. Wierzy w produkt, usługę, które sprzedaje

Uważa, że jest to produkt dobrej jakości, sprzedawany w adekwatnej cenie rynkowej. Uważa że produkt zaspokaja potrzeby klienta.

Żeby sprawdzić, jak postrzegasz to, co sprzedajesz, odpowiedz sobie na pytanie: „Czy gdybyś potrzebował produktu lub usługi, które sprzedajesz, to czy wybrałbyś produkty swojej firmy, czy konkurencji?”

  1. Wierzy w siebie jako handlowca

Uważa, że ma wysoki poziom kompetencji sprzedażowych, że jest skuteczny. Wie, że umie budować relacje z klientami, budzi zaufanie, jest słowny i elastycznie podchodzi do potrzeb i oczekiwań klienta.

A co myślisz o sobie, jako handlowcu, kryje się w odpowiedzi na pytanie: „Czy gdybyś miał kupić produkt lub usługę, które sprzedajesz, czy kupiłbyś od siebie?”

Jeśli na obydwa z pytań odpowiedziałeś TAK – to już wiesz, z czego wynika Twoja skuteczność.

Jeśli natomiast przy którymś pytaniu pojawiła się odpowiedź NIE, to właśnie tam znajduje się Twój obszar do rozwoju.

Określ go odpowiadając na pytania:

– „czego brakuje mi, by moja odpowiedź brzmiała: „tak”?”

– „czy mam na to wpływ? jeśli tak, to jaki?”

– „co w tym obszarze mogę zmienić?”

– „czy chcę to zmienić?”

– „jak mogę to zmienić?”

– „po czym poznam, ze zmiana nastąpiła?”

I ruszaj do działania.

Powodzenia!