Bardzo często pytacie nas jak radzić sobie ze stresem w pracy. Wychodząc Wam naprzeciw postawiliśmy stworzyć akcje „Ujarzmiamy stres”
? .

Przez cały listopad raz w tygodniu będziemy dawać Wam wskazówki do tego, jak opanować i zniwelować stres. Po zakończeniu akcji będziecie uzbrojeni w mnóstwo narzędzi do skutecznego zarządzania stresem.

Dziś zaczynamy od tego jak radzić sobie ze stresem w pracy!

  1. Zadbaj o przerwy w pracy, rób je co około półtorej godziny.
  2. W przerwie przejdź się, choćby do kuchni, zamiast siedzieć i się przeglądać na przykład media społecznościowe. Zmień miejsce  i najczęściej jak to możliwe wychodź na świeże powietrze.
  3. Podczas przerwy na obiad unikaj rozmów o pracy.
  4. Jeśli to możliwe jedz czasem w samotności.
  5. Unikaj plotkowania o pracy i słuchania plotek – takie rozmowy tylko nakręcają Twój poziom stresu i frustracji. W każdym możliwym momencie odcinaj się od wszelkich zawodowych kwestii.
  6. Kiedy masz stresujące zdarzenie w pracy pamiętaj o świadomym, głębokim oddychaniu.
  7. Gdy zdarzy Ci się trudna zawodowa sytuacja zastanów się „co ja mogę z tym zrobić?” zamiast skupiać się na stresie.
  8. Zadbaj o to, żeby podczas powrotu z pracy zmienić swoje nastawienie. Włącz w aucie ulubioną muzykę, audiobook, przestaw myślenie na tryb relaksu. Zadbaj o swój dobry nastrój.
  9. Po powrocie do domu nie rozmawiaj ani nie myśl o pracy.
  10. Gdy w domu Twoje myśli schodzą na temat pracy przekieruj świadomie uwagę na coś innego. Skup się na tym co się dzieje wokół Ciebie tu i teraz!